15 november 2009

värsta natten någonsin




Söndag idag. natten till idag då (lördag till söndag) har varit den värsta i mitt liv. Det ja nu ska berätta är ganska vidrigt. skulle inte ens önska min fiende detta. gick och la mig vi halv 12 kanske. hade inte så noga koll på tiden. men som vanligt kryper ja ner under täcket och kommer på att ja inte varit på toaletten innan ja la mig. och då brukar ja ju alltid få gå upp mitt i natten eller tidigt tidigt vid typ 4 eller 5 på morgonen för att gå på toa. men bestämmer mig för att ja ska ligga kvar. har ju ändå lagt mig till rätta och ligger äntligen skönt (tar ett taqg innan ja hittar rätt ställning att ligga skönt på för att somna) men då känner ja hur det börjar trycka på och ja blir AKUT kissnödig. så det är ju bara att kliva upp igen då. så kommer man tillbaka till sängen och det tar ca 5 min innan man hittar rätt läge igen då. men lyckas att somna. det är sen det händer! ja vaknar och känner att ja måste kräkas (du som inte gillar sådant kan ju sluta läsa nu haha) vrider på huvudet och glider ner från kudden och hamnar mer i johans sänghalva. då kommer det, och på något sätt så lyckas ja stänga till "utfaretn" till munnen och det börjar sakta stiga upp i näsan. rusar (så fort ja kan vilket inte är så snabbt) upp ur sängen och känner hur det börjar rinna ur näsan och ner över munnen. och hur det kommer en liten flod (flod är väl att ta i men eft4er som kräkningar är det värsta ja vet känndes det så) upp i munnen oxå. håller handen under hakan fall det rinner så mycket, kommer in på toa och spottar ut det ja fått i munnen, snyter mig sköljer munnen och hämtar ett glas vatten i köket. känner hur varm jag är och få för mig att ja har feber få ja tar en temp och upptäcker att ja har 38,5 lite feber. går och lägger mig igen, försöker få liv i johan för att se om det komm i hans säng (orkade inte tända min egen lampa) men han vaknar inte så elak som ja är struntar ja i det. hahaha fast ja visste nästan att det inte kommit i hans säng. vaknar på morgonen när johan väcker mig som vanligt och har jätte ont i näsan. KONSTIGT. har just nu sår inäsan som gör jätte ont. gör ju inte saken bättre att ja är lite täppt heller. fy fan vilken natt säger ja bara.




sedan åkte vi hem till mamma. provade branstolen i bilen. hade ju inte gjort det når vi köpte den eftersom det var mörkt ute och inte så lätt då. men det gick ju jätte bra. smidigt med en bas att mintera och bara klicka i stolen i. sedan drack vi lite kaffe och pratade med mamma. pappa har ju vart i skogen i helgen och lekt med sina kompisar. hahaha.


sen kom mamma och brorsan och åt tacosallad hos oss. blev lite över sen igår. blev lite snabbt för kl 15 skulle vi vara i götene hos monica och alex. monica hade klädparty. kollade på kläderna (många fina) och fikade lite. sedan åkte vi mot källby och tog en sväng förbi johans föräldrar där vi åt varmamackor och drack te/kaffe. sedan åkte vi hem.




sitter just nu och dricker päronsoda och kollar på heartbreak hotell. riktigt rolig film. men nu ska ja krypa ner under filten med min kopp vanilj te med honung och lite mjölk. gott
Över och ut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar