19 november 2009

Bytt gardiner nu

Har nu bytt mina gardiner. blev riktigt fint. (dock dålig bild för den är från mobilen) men men. har vikt all tvätt och lagt in i lådan. har även hängt en ny omgång av tvätt och hängt upp. startat en ny. men i alla fall har tvättat sängkläderna till bäbisen. så underbar sysselsättning finns inte. ja längtar så in i H***** men men. har i alla fall lagt det i lådan tillsammans med de kläder ja redan tvättat. måste oxå tala om att ja packat en liten väska till bäbisen som ska med till förlossningen sen. kanske lite tidigt tycker ni men vad fan, tänk om lill*n får för sig att den ska ut i morgon eller nästa vecka. då är ja förberedd. det kan ju faktiskt hända, även om ja hoppas på att i alla fall få föda efter nyår så är det faktiskt inte långt kvar. dryga 10 veckor kvar ju. och det går ju fort faktiskt. nu är det bara min mamma väska som ska packas men ja vet inte. den känns inte lika rolig att packa. mina kläder och saker är ju inte så kul. bäbis skaerna är ju roliga, mysiga och helt underbara att sitta och pyssla med. allt är ju så smått. tänk att man själv har varit så liten. kan man inte tro när man tittar sig i spegeln och ser hur lång och stor man är (ja då ganska stor nu) men livet är ju så.


fixat till mig lite nu. eller ja plattat håret och dragit på lite mascara för att idag vill ja känna mig extra fin. bara en sådan sak kan göra att ja känner mig finast i världen. konstigt men så är det. halsband är oxå en sådan sak, men nu har ja ju ett på mig hela tiden, efter som min förlovningsring hänger där i. kan inte ha den på mitt finger för ja är lite "svullen". men ja vill ju inte ha den liggandes i en låda, ja vill ju alltid bära den med mig. så då var det ett ganska fiffig sätt tycker ja i alla fall. så kan man ju alltid ha ett lite längre och snyggare halsband till det. funkar ju alltid. just i dag är det min gravidpingla.
har tagit upp lite köttfärs och tänkte göra lite biffar eller något idag. nää nu blir det att tömma diskmaskinen och fylla på med ny smutsig disk.
över och ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar