29 november 2009

nu får vi se






NU får vi se vad som händer. har drömt om bebisen. drömmde att den snart kommer. för att vara exakt, Fredagen den 18 december och det var en pojke. för ca 4 dagar sen fick ja en första kännsla av vad bebisen i min mage kan tänkas vara och nu när ja drömmde om det känns det ännu starkare. vet inte varför ja fick en sådan känsla men börjar mer och mer tro att det blir en kille.




plus att mamma och jag gjorde testet. man tar en av sina ringar (tog förlovningsringen) och en sytråd ganska lång. trä på ringen på tråden och ha den (tråden) dubbel så att ringen hänger fritt. lägg din hand med handflatan uppåt på ett bord eller liknande. så tar någon tråden och ringen och håller den jätte stilla över din handled. om den gungar fram och tillbaka blir det en pojke och den rör sig i en cirkel blir det en tjej.



så nu är det bara tiden som hindrar mig från att få veta. ja blir inte besviken om det blr det ena eller andra. för mig spelar det ingen som helst roll. ja blir glad bara allt går bra och vi blir en lycklig familj. och det vat ja att vi kommer att bli för vi har så många runt oss som stöttar oss och är glada för våran skull.



så nu ska vi se om ja hade en sanndröm eller om det bara var något knäppt som mitt undermedvetna har kokat ihop för att ställa till det i min hjärna. vilket det oftast är när ja drömmer. men det var bara det att det var så otäckt. dag och datum liksom det var så specifikt allt. man vet ju inte vad man ska tro.



fast om ja ska vara ärlig hoppas ja att det inte blir förän beräknat för ja behöver nog lite mer tid på mig att förbereda mig. även om ja blir glad.



går ju hem på havandeskap nu i veckan och ska då fixa och greja hemma. först och främst frosta av frysen. hahaha. vilket roligt tidsfördriv. men det behövs ju. sen ska ja städa i skafferiet, ha så mycket burkar som ja sparat på fast ja inte behöver. och så ska ja börja monteringen av skötbord och sängen. skötbordet har vi föresten oljat in i lördags, hoppas på att trät ska hålla bättre inne på toaletten då. kommer att bli trångt där inne men det får de bli. och så ska ja ju packa min förlossningsväska. om det nu blir som i drömmen är det ju inte långt kvar så dax för det nu ju.



men men. dax att ta lite te och koppla av framför tvn. kollar på mitt stora feta grekiska bröllop på tv4. är ju nyheter nu men js tänkte ta lite te och koppla av så sen blir det sängen och sova. jobbar lite imorgon och sen ska ja till MVC på liten kontroll.

natti natti





över och ut

2 kommentarer:

  1. jag har också alltid trott att det blir en liten pojkvasker : )

    SvaraRadera
  2. Stämmer inte riktigt det där..
    Vad tecknena betyder är individuellt. Du får först fråga pendeln vad som är pojke respektive flicka för dig. Att den "gungar" fram och tillbaka kan betyda båda pojke och flicka.

    SvaraRadera