10 februari 2010

Andra

Kollat på andra avenyn förut. ja blir typ tokig på den serien. allt går ju åt skogen för dem. men lik förbaskat kan ja ju inte sluta kolla på den. blit tokig.


just nu sitter ja och kollar på något hund program. vet inte vad det heter men det går på 3:an. inte hänt så mycket idag. har haft värkar under hela dagen. dock inte täta eller regelbundna. har klockat dem för att vara på den säkra sidan. använder mig av http://www.varktimer.se/ (kan rekomenderas till er gravida när det är dags.) trodde nästan det skulle dra igång idag men inte då. ja ska få vänta ännu mer. på måndag ska ja ta kontakt för ett läkarbesök. sen får vi se vad de vill göra med mig. nått måste de göra snart. kan ju inte gå så här längre. kan nästan inte kissa, har ont i fötter, kan knappast gå. vill helst inte gå ut eller träffa folk just nu. är jobbigt när man får värkar när det är folk runt om kring. om de inte är så kraftiga är det lugnt men när det kommer en kraftig värk gråter ja. det gör ont. och så är ja inte speciellt trevlig heller.

men men... nu hoppas ja på att det ska sätta igång. (nu kommer en liten värk) tänk om man bara kunde fisa till och sen var det klart. vad lätt allt skulle vara då. hahahaha.... men som min BM sa till mig idag, endel går över tiden och hon har hittills inte stött på någon bebis som inte kommit ut så ja ska inte oroa mig att h*n blir kvar där inne. (lite humor i allt detta jobbiga)

har fått gardinen av mormor. köpte ju ett tyg i lördags som mormor skulle sy en kappa till köksfönstret. johans mamma och pappa var här en snabbis förut och hon hjälpte mig att sätta upp dem. ja vågar inte riktigt ställa mig på pallen i nu läget. mina ben har inte varit som de ska det senaste. känns som om ja har halva värnen i ben och fötter just nu. och så har ja haft stickningar och domningar i benen och föttter sen igår kväll. och i dag när ja lagade mat fick ja sitta på pallen vi spisen för höger ben, lår och ljumske krampade lite smått. ja, ja, jag vet ja bara klagar. men just nu måste ja få det för det är inte lätt nu.

imorgon ska ja sitta i telefon kö hela dagen troligtvis. nää, det vet ja ju inte om ja får men i alla fall först ska ja ringa A-kassan och fråga vad fan dom vill mig nu. är tredje gången de tjötar på mig om ett papper som ja skickat in tre gånger. och så ska ja ringa försäkringskassan och se om det har betydelse att ja går ur arbetsförmedlingen eller inte. ringde arbetsförmedlingen förra veckan, fick höra av den mekaniska rösten: du har kö plats 93.
fan. väntade till efter lunch ringde igen och då fick ja plats 18 tog 4 min sen kom ja fram. och fick då till svar att de inte ville ta bort mig ur deras verksamhet eller vad det heter fall det skulle bli mindre pengar från försäkringskassan. visserligen snällt av dem att tänka så, men ja orkade inte sitta mer i tele den dagen så ja får ta det i morgon i stället. sen ska ja nog ringa till tre oxå i morgon, om ja orkar med det. ska förnya mitt abonemang och fixa en nt telefon. ska bli kul. om ja orkar med det som sagt. annars tar jag det en annan dag. ingen brådska med det.


näää nu ska ja stirra på tvn lite.


över och ut

3 kommentarer:

  1. Åhh, andra avenyn är ju så sjukt tok bra :) förresten, kommer det någon bilduppdatering på magen snart ? :) är lite nyfiken på hur den ser ut nu. kram

    SvaraRadera
  2. Hej gumman hur går det med dig??

    SvaraRadera
  3. usch jag har oxå problem med mina ben med stickningar, svullnader och domningar, inte kul alls=('
    Lider med dig

    SvaraRadera