29 oktober 2009

torsdag

Torsdag idag då. ska jobba lite på tallskogen i eftermiddag. 13.00-16.30 kort tur men ändå alltid något.
har ätit en tallrik med god räksoppa, knäckebröd och en clementin. riktigt gott.
plattat håret och är snart på väg att ge mig iväg till jobbet. bävar lite för det efter som ja måste cykla. visst det är fint väder, har aldrig haft något emot att cykla till jobbet eller överhuvudtaget cykla förut. men ja ha får ju så ont när ja har cyklat bara en liten bite. foglossningar är döden.
kanske ska ringa lillebror och tigga skjuts. hehe.

men men i alla fall. livet knallar på och är helt underbart. även om det är lite skrämmande. i går var vi bara två och helt plötsligt ska vi bli tre. känns som att allt går så fort att i dag är vi två i morgon blir vi tre. man förstår inte riktigt att livet tar en vändning med sådan fart. en glad och positiv vändning men allt går så fort. är givetvis glad det är inte de, men tänk om man fick lite mer tid på sig. JO JA VET jag klagar alltid på att man får vänta för länge. kan ja inte bara få föda nu. men ju mer ja tänker på det, ja vill fortsätta vara gravid. det är så underbart. på något sätt så känns det som att ja redan fått en relation med mitt barn. och det räcker just nu. för på något sätt har vi en speciell relation, ett sätt att komunicera. när ja smeker över magen får ja små sparkar tillbaka. det är nästan som om vi pratar med varandra.
Något som ja skulle villja erkänna är att när ja är själv, som nu tillexempel sitter jag och pratar med magen. låter kanske som att jag är helt knäpp och sjuk i huvudet men ja får små sparkar till svar ibland och jag har hört att barnet i magen lär sig att känna igen sin mammas och ibland pappas röst. men ja vet inte. känner mig inte ensam om dagarna när ja kan prata med mitt barn.

MITT BARN. det låter konstigt. jag är visserligen vuxen (enligt ålder) men ja känner mig ibland som ett barn själv. jag har min mamma pappa och bror. det är min familj. men nu ska ja bli en egen familj med johan och vårat barn. nu växer familjen och bli stor. det blir mormor, morfar, morbror, farmor, farfar, faster, mamma, pappa och barn. tänk att allt kan bli så stort!



över och ut

1 kommentar:

  1. Hej.. nu kikar jag tillbaka! Fin blogg du har :)

    kram kram - Ulrika

    SvaraRadera