18 oktober 2009

Gmmalt, nytt och det som kommer



Sitter hos mamma och pappa. johan är ute på sjön och fiskar. hittade massor med gmmla bilder på oss och drömmer mig tillbaka. allt är ju helt underbart nu men ganska så kul att sitta och tänka tilbaka på allt som hände då vi träffades. så längesen (känns det som även om det bara är 2 år sedan snart.)
allt går så fort. träffades på stadt en kväll och det var väl så allt började. gick på bio, tränade badminton ihop och så den 24/11-07 dagen då vänner blev mer än vänner. vi åkte till ikea bara du och ja i min älsklingsbil. din 240 haha. älskade den bilen trotts att ja nästan kvaddade den när ja fick ha den själv. ialla fall efter ikea på vägen hem så hände något som inte går att förklara. det bara blev liksom. kännslorna fanns väl där men inget som ja vågat visa. kanske för mig själv vad vet ja. men ialla fall åt vi kinamat med min familj och efter en öl kunde du ju inte köra hem så vad fanns det kvar att göra då? ja hade ju plats i min säng. underbart, skulle vilja uppleva den dagen med dig igen. även om vi har hela livet framför oss nu som familj så skulle ja göra vad som helst för att få den dagen tillbaka. den lyckligaste dagen i mitt liv.


14/8-08 är ett datum att minnas det oxå. det var då vi flyttade ihop och började livet som vuxna kan man säga. nu skulle vi klara oss själva och bli stora.

sen kom ju en annan lycklig dag i mitt liv. vi gick länge och kollade på stan sedan bestämmde vi oss. och så blev det 1/2-09 dagen då vi bytte ringarna. helt underbart att få bära min fina guldring med ditt namn i. Johan 1/2-09 <3>gjorde det mitt i natten efter 00.05 den 1/2-09 i goda vänners sällskap. öppnade skumpa och skålade. en dag att minnas.



En annan sak att minnas hände i slutet av maj. pluset på min sticka!!!
Vi kom hem en kväll och min mens var sen och av någon anledning kännde ja på mig att något inte var som vanligt med mig. så ner till ICA och inhandlade ett grav-test. hem och pissade på den där stickan. väntan var lång, 5 minuter har aldrig kännts som en evighet förut. pip pip pip, äggklockan piper och ja läser av stickan. plus!! johan kom, kom och kolla. även om man blev lite ställd så kännde ja på mig att det var så någon stans långt inne i mig så visste ja nog. livet kan nog inte bli så bra samtidigt som allt rasar samman på något sätt. gjorde ett par test till den veckan för att vara helt säker. alla visade samma. Vi bestämmde oss i alla fall för att behålla det. det var liksom inget vi diskuterade utan det var så bara. det var vårat barn och vi ska klara detta fint. även om det var lite svårt att ta in det i huvudet. men i alla fall. slut med vin och cider för min del och många frågade om det var jobbigt. fattar inte folk att det är inte alkohol som är viktigt i livet. Det var nu det började, livet som en egen familj, en familj med mamma, pappa barn.



Tänk vad livet går fort. Ta vara på det du har medans du har det och kan. det vet ja i alla fall att jag har gjort. hela mitt liv har varit underbart och än är det inte slut. ångrar inte en dag i mitt liv för om ja inte levt det som ja gjort så skulle jag nog inte varit så här lycklig idag!!



Älskar mitt liv!



över och ut




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar