16 november 2010

Mamma- gömd navel


Mamma
Är mycket piggare idag. Har gått en runda i korridoren och vart på toa själv. Har fortfarande väldigt ont och känner mig som en ballong i magen. Inte så konstigt att känna så säger de till mig här eftersom min mage har varit uppblåst men en slags ballong. I alla fall det som gömmer sig under det vita är min navel. I naveln snett upp mot höger gick de in med en liten kamera och så har ja 3 andra små ''hål'' under höger bröst. Det var en jobbig dag i går men alla var så jätte snälla. Det var en sköterska på dagkirurgen som tog hand om mig direkt när ja kom. Ja minns inte hennes namn men hon ska ha ett stort tack och en hel bunt med rosor för tack vare henne lugnade ja mig lite. När ja kom och anmälde mig kom det tårar. Ja blev jätte ledsen. Så hon tog med mig direkt och vi satt och pratade. Jätte skönt.

Sen fick ja byta om till en öppen skjorta. En sådan som är öppen i ryggen och så fick ja en rock att ha över. De satte en nål i armen på mig och så tog de lite prover. Det bara sprutade blod ur den. Hehe. Antagligen för att ja var så nervös och rädd. Sen kom han som skulle skära i mig och ritade på mig. Han frågade om ja ville behålla stenarna sen. Ja ville i alla fall kolla på den på nu ligger de i min väska. Sen kom en narkosdoktor eller vad han nu var och pratade om hur ja skulle bli sövd.
Ja fick lite lugnande tabletter och lite smärtstillande sen fick ja gå med upp till operationen. Fick en fin mössa på och sen gick vi in i saken och då sprack allt. Ja började skaka och backade sakta ut men fick hjälp av 2 st att komma in och upp på bordet. Sen fick ja lugnande och blev helt borta.

Får fortsätta mer sen. Nu kommer doktorn snart och ja ska röra mig lite.

Över och ut- mamma

1 kommentar:

  1. vilken tur att de finns sköterskor som vet hur dom ska göra!

    hoppas verkligen de blir bra för din del och vad skoj att ni hittat en lägenhet.

    SvaraRadera